Îmbulzeala din ultimele săptămâni a determinat marile lanţuri de magazine alimentare, atât în ţară, cât şi în restul lumii, să limiteze la raft cantităţile de produse pe care le pot achiziţiona clienţii din anumite categorii, întrucât stocurile să ajungă pentru toată lumea.
În Bucureşti, locaţia Carrefour văzută de ZF a amplasat diferite afişe cu privire la recomandările de cumpărare a produselor în cantităţi rezonabile.
Astfel, conducerea magazinului a limitat cumpărarea mai multor produse la o achiziţionare de doar şase bucăţi dintr-un anumit produs per persoană,potrivit zf.ro.
Deşi aceste afişe au fost amplasate la rafturile cu produsele cele mai căutate în această perioadă precum, ulei, făină, mălai, alcool sanitar şi dezinfectanţi, pe afişe limitarea se referă doar la dezinfectanţi, înălbitori, alcool medicinal şi produse derivate.
Carrefour recomandă clienţilor cumpărarea produselor în cantităţi rezonabile şi doar pentru consumul propriu, iar această limitare de şase produse per persoană este o măsură pentru a preveni cumpărarea iresponsabilă.
În acelaşi timp, lanţul de magazin Auchan a impus restricţii similare în Capitală, întrucât în locaţia văzută de ZF compania încuraja clienţii să cumpere responsabil.
Astfel, pentru produse precum orez, făină şi ulei, cantităţile erau limitate la un bax, adică şase bucăţi – la fel ca la Carrefour.
Este de aşteptat ca şi alţi retaileri alimentari din România să recurgă la această soluţie, întrucât panica generată de distanţarea socială impusă în pandemia COVID-19 i-a determinat pe oameni să îşi facă „provizii”.
Marile lanţuri de retail au transmis că există stocuri pentru toată lumea, atâta timp cât se cumpără în mod responsabil – adică nu mai mult decât consumi tu şi familia ta.
Asociaţia Marilor Reţele Comericale spune că există suficiente stocuri şi îi roagă pe oameni să nu intre în panică şi să cumpere doar în funcţie de nevoi.